Taskig tajming... igen

Gick av straxt efter sju imorse. 
Trött men nöjd o vädret gjorde inte saken sämre :)
Missade tåget jag brukar åka med, men nästa går ju redan en kvart senare, så det gjorde mig ingenting.
Kom hem, käkade lite, o sen i säng.. varmt men med öppet fönster kunde jag somna efter en stund.
Vaknade en vända vid 10, men sov sen till älsklingen ringde vid halv ett o väckte mig. 
Skulle gjort som det var tänkt, gått upp.. diskat o blivit vaken.. men va så jäkla trött.
Somnade om o vaknade vid ett av alarmet... stängde av, ställde mobilen o sov en stund till.
Gick upp, käkade frukost, igen.. typ :P
Kaffe x2 o sen kom låssmeden o bytte cylinder i ytterdörren, så nu går det låsa o låsa upp hur lätt som helst :)
Gick snabbt så slöade en stund innan det blev stan o möta upp älsklingen.
Va inne på Stångåstaden, kvitterade nycklar o sen beställde vi diskmaskin som tillval på Bo butiken. LÄNGTAR! :)
.
Hem o fördelade sysslor :P
Jag ställde mig i diskbaljan, med tankarna inställda på att snart slipper jag diska varenda dag :P
O älsklingen snodde ihop gott käk. 
Köttbullar i gräddig sås med spaghetti. Riktigt gott o smidigt :D
Kollade på filmen In Time , vet, borde sett den för längesen, men det har liksom inte blivit så :P
Himla bra var den i alla fall. :D
.
Sen blev de lite goda kalla öl i soffan innan jag runt nio kände att tröttheten började krypa på.
Skönt! Tänkte dumma lilla jag för mig själv.
Gjorde mig klar, hängde tvätten som blivit klar, fick en bulle av min telefonnörd, o sen borstade jag tänderna o kröp ner. 
Trött, ja, tills det gått en kvart... vänder mig om o PLING.....
suckar, ligger kvar... får den där pissiga rastlösa känslan i kroppen o sen är det bara kört...
Då hjälper inga lugna djupa andetag, inga lugnande tankar eller lugn musik...
Spelar en stund på mobilen, men stressar mest där med...
Skiter i det o går upp..
Taskig tajming? Ja, nu igen...
Blir arg på min kropp som inte lyder...
Att jag dessutom känner hur de sticker i halsen o börjar småsnora gör ju inte att man känner sig pepp.
Tagit en kopp hett te med honung men det känns likadant.
Hatar o bli så här gnällig o o-trött.
Smittar min älskling om det hänger i över dagen. 
Att gå som två små åskmoln gör ju ingen av oss glad :P
Mest sur blir jag över att jag nu har 9 dagars ledigt..
Visst, bättre o va sjuk nu än att missa massa jobb, men känns ändå piss. 
Hade ju tänkt göra lite nytta o extrajobb så denna månad kan gå ihop sig. 
Men visst... taskig tajming...
igen...
.
Blaha!
Så, nu har jag skrivit om den skiten. 
Nu tänker jag avsluta med något jävligt mycket roligare!
Imorn kommer älskade syster o lilla Bus o hälsar på!!!!
Som jag har saknat dom!
Är alldeles för längesen vi sågs nu, o jag känner att det måste bli oftare.
Mer spontanresor framöver tror jag.
Bejaka spontaniteten, njut av stunden. 
Mm, ska bara ha råd så ordnar sig nog det oxå :D
.
Mycket bättre. 
Helgen är så full av skoj så jag inte vet i vilken ände jag ska börja, eller ens vad jag ska försöka ta mig tid o råd till... men det får ordna sig vad det lider.. 
Nu ska jag gå ut o andas frisk skön kall luft en stund. 
Sen kryper jag ner bredvid min älskling igen.
För då tänker jag sova. Punkt!
.
//Milli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0