Hemskheter och lycka

Någon jag är bekant med tack vare jobbet har fått en hemsk olycka nära sig.
En person har gått bort alldeles för tidigt. 
En familj får lida svårt och allting vänds upp och ned.
Livet är inte på långa vägar rättvist när sånt här händer.
Men inte alldeles för ofta tvingas man ta de hårda smällarna livet ger en.
Jag hoppas min bekanta klarar sorgen o sen kan bli starkare av händelsen, fast att det är alldeles orättvist och hårt.
.
Det konstiga blir då kontrasten...
Själv har jag nämligen fått så mycket denna helg.
Så mycket kärlek omtanke och välvilja.
Syster och Bus var här o vi hade det alldeles underbart härligt i sommarvärmen.
Jag o bus var ute o lekte i lekparken o fikade på förmiddagen.
Sen hann vi med att hämta en hel massa jord som vi la ut i landet på baksidan.
Bus höll i skottkärran när vi körde in jorden o åkte sen tillbaka med i den när vi skulle fylla på.
Smidigt när man kan få en tvååring att tycka om trädgårdsskötsel ;)
Jag planterade alla de fina prästkragarna i landet som stått i gräsmattan istället o så vattnade vi som galningar för blommorna skulle bli glada :D 
Roade Bus så pass att hon körde med det uttrycket hela dagen sen när hon plaskade runt :D
Syster fick en välbehövd sovmorgon o sen gick vi alla tre ut och njöt av solen, väl insmorda med solkrämer :D
Rotade fram vad som fanns att leka med, Bus fick bada/plaska i skurhinken
( som fylldes på X antal gånger )
o hade vattenkannan, ett par små plasbunkar o en tratt att plaska med. 
Hon var lycklig som bara den :D
Tyvärr fick de åka hem redan på sena eftermiddagen istället för att stanna en natt till.
Men till kvällen kom det mer folk.
.
Gårdagskvällen blev det grilla o dricka gott med vänner :D
Hade skoj som bara den o jag gjorde missen att göra en Persson på romflaskan. 
Men vi lyckades få slut på den med bara en flaska cola.... o vääääldigt mycket is ;)
Blev inte jättesent o tur var väl det för jag vaknade vid sju imorse...
Typiskt mig ;)
Sover som en gris när jag är nykter o vaknar tidigt när jag druckit.
Gick upp drack lite o tog en Resorb, vilket förresten är bästa vännen mot eventuell baksmälla :)
Finns på både apotek o vanliga icabutiken :D Good stuff! :D
Somnade om o sen sov vi visst ända till tre, med undantag av ett telefonsamtal eller två, o en pissepaus eller två.. ;)
.
Resten av dagen har vi mest slappat. 
Hunnit med god pizza, en skön lång dusch o lite smått o gott.
Någon fest ikväll blev det inte för jag känner mig lätt förkyld, o har absolut inte möjlighet att missa jobbet.
Ska jobba extra imorgon natt o på onsdagsnatten. Sen blir det jobba nästa helg o sen rullar schemat på igen.
Kommer bli skönt när nästa månads lön kommer o man kan börja göra saker igen. 
Har varit så jobbigt att inte veta från månad till månad hur det ska bli.
Nu kan vi äntligen få lite ordning. O mattor i lägenheten ;) hahaha
Har i alla fall planterat om alla blommorna nu. Blev väldans bra om jag får säga det själv :)
Bara att man ska köpa lite fler fina så man kan fylla på i fönstren. :)
.
.
Det är konstigt vilken skillnad det kan vara i två personers liv.
Hur tätt inpå man kan leva med en annan person.
Hur mycket man kan påverkas även om det är någon man inte känner så väl.
Hur mycket lycka man kan se omkring sig när man tittar ordentligt.
Det är konstigt hur nära hemskheter o lycka kan vara.
Tack för jag får lycka nu igen.
Tack för jag inte behöver mer hemska saker för att bli starkare.
Lyckan känns så stor att det behövs lite mer tid för jag ska hinna förstå den. :)
.
.
//Milli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0