Vardagsgrått?

Vad är egentligen vardagsgrått?
Vem bestämmer att vardagstristessen är det som slagit klorna i en?
Var går gränsen mellan att bara vara hemma o vara slö, gentemot att njuta av lugnet mellan arbetsdagarna?
Svårt det där egentligen.
.
Jag njuter just nu av lugnet, enligt mig själv då ;)
Har inte jobbat på ett tag, men lovar, jag har haft fullt upp ändå. 
Varit både här o där, hunnit med en hel del, o idag var första dagen på nästan en vecka som jag fick göra som jag själv ville.
Därför är dagen skittrist att skriva om.
Har diskat, gjort rent i köket, vattnat blommorna o slösurfat.
När älsklingen kom hem blev det en vända till NetonNet, tyvärr utan att få med oss det vi ville ha hem, men men..
Sen gjorde jag ett matexperiment. 
Falukorvs-gratäng... typ... en radda med falukorvsskivor med lök mellan o bacon över.
Runt om detta potatisskivor varvat med lök.
Grädde, riven ost och kryddor utöver det tidigare nämnda.
Blev ett klart godkänt experiment tyckte vi båda, så får nog bli fler gånger, med lite tweeking kan det nog bli riktigt mumsigt :D
.
Slängt iväg PartyLite -beställningen från visningen som var förra veckan. Blev försenat pga pengastrul o lite, men nu är det iväg. Ska ha en till visning på torsdag så hoppas på många glada gäster :)
.
I övrigt händer det nog inte så mycket denna veckan förrän helgen kommer. 
Ska iväg o jobba på fredag o lördag. Så tänker unna mig en lugn vecka nu innan det snart är dags för flytt.
Blir mycket städa, packa o krångla sen innan vi äntligen får vår efterlängtade sambo-bostad ;)
.
Nu ska jag fortsätta njuta av min vardagsgrå måndagskväll, för det är jag värd ;)
.
//Milli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0