Sömnlöshet o tankar..

Det där med sömn asså....
Fick en status från förra hösten kommenterad förut på Fb.. någon som orkade läsa sig dit på min profil...
( Fråga mig inte varför, inte ens jag själv orkar det ;P )
I vilket fall som, statusen handlade om mina sömnproblem.
Då var de enorma i jämförelse med nu, kanske på grund av hur allt såg ut då, men ändå.
Ikväll är det två, kanske tre saker som gör att jag inte kan sova, alla tre sitter i skallen, precis som min moster brukar påpeka ;)
.
• Rastlös i kroppen, för jag gjort för lite... hatar o va halvsjuk...
• För många tankar i skallen, så mycket som väntar o är lite för obestämt..
• Fullmåne, gammalt skrock eller faktisk inverkan??
.
Ingen bra kombo, men vad ska man göra..
Skriva bort tankarna, tänka bort rastlösheten, o sen bara tänka:
- Jag kan somna, det är inte svårt, jag kan somna...
kanske tråkar mig själv till sömns.. ;)
.
Fy fan bubblans vad jag längtar till Maj.......
Vill köpa inredning, vill måla om möbler, vill göra tavlor o vill så mycket så jag vet inte var jag ska börja!
Vill till o med göra en korny brevlåda med våra namn på... inte alls likt mig :S
Men skyller på min karl, är så jävla härligt att vi äntligen ska få bli sambos i en lägenhet vi gör till VÅR egen!
Inte nog med det, någon mer jag verkligen bryr mig om har fått en liknande händelse att se fram emot...
kan tänka mig vad våra fikaträffar framöver kommer innehålla ;)
haha får väl köra fikadejter på loppisar, IKEA o andra inredningsbutiker framöver ;) höhö
.
Något mer jag nästan längtar sönder till är lönen!
Kommer bli så jävla gött att slippa räkna varenda krona för det ska gå ihop sig.
Inte så att man kan slösa, men köpa lite av allt det där man behöver!
Listan över såna saker är på tok för lång just nu...
.
Slökollar på Sofias Änglar samtidigt som jag skriver....
Det där med inredning är verkligen FÖR skoj...
Vill ha hus sen!!
Med fräna dekorationer, nytt blandat med gammalt, eget och IKEA-grejer som samsas med rena loppisfynd.
Vårt eget, lite unikt, lite svenssonigt, o lite provisoriskt...
Låter säkert rörigt som tusan, men det är nog lite så i min skalle oxå, så det funkar ;)
Organiserat kaos, det är min melodi!
Frågan är väl hur man ska få med älsklingen på tåget, för han är ju lite mer avskalad o ordningssam stilmässigt..
Han kan inreda garaget, lovar o inte lägga mig i där ;) haha!
.
Egentligen är jag nog rätt lycklig, väldigt lycklig när man tänker på det.
Under de 25 år ( snart 25 år om man ska vara petig ) som jag hunnit med, har jag hunnit sakna o gräma mig så mycket.
Träffat många som inte varit bra för mig, både "vänner", killar o andra personer..
Tytt mig till killar som gjort mej minder värd i mina egna ögon, istället för tvärtom, som jag borde.
Fortsatt lägga energi på så kallade vänner som när det kom till kritan, inte var så bra på att ställa upp..
Lyssnat på personer vars åsikter inte gagnat eller gjort något bättre för mig.
Framför allt har jag gjort misstaget att inte tänka på mig själv först, ingen annan sätter ju mig främst.
Även om det är så att min familj ibland gör det är det ju min uppgift att se till MITT eget bästa.
Inte någon annans.
Alltid lätt att vara efterklok, men säger som jag sagt till mami.
Om alla jag mött var av anledningen att jag skulle hitta ända hit, ja då var det värt varenda törn, smäll o tår.
.
Tror jag hoppat runt på de flesta ställen i tankarna nu...
Eller ja, det som passar sig att ta med på bloggen iaf ;)
.
Godnatt, o hoppas det inte är fler än jag som sitter o har svårt att somna. ;)
.
//Milli

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skaffa en unge, då stupar man i säng på kvällarna kan jag säga ;)

2012-03-13 @ 10:45:52
Postat av: Sandra

Förresten, vart är det ni ska flytta? Antar Lkpg men vart i stan? Kram

2012-03-13 @ 10:47:39
Postat av: Milli

Haha, bebisar kommer så småningom. ;)

Blir i Linghem igen, trivs kanon där så blir en tvåa istället för Rilles etta bara :)



Kram

2012-03-14 @ 17:11:53
URL: http://millismedmera.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ahaa Najs då :) Finns det affärer där eller är det som Sommen? (aldrig varit i Linghem, mer än bytt till buss från tåg när dom byggde om spår :P)

2012-03-16 @ 12:16:17
Postat av: Anonym

Linghem har både en Ica-affär och vårdcentral och apotek. Sen är det ju skola ända till 9:an så är famlijevänligt till hundra procent ;) Ni får komma o hälsa på o ta en fika någon dag sen när vi hunnit flytta :D

2012-03-16 @ 16:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0