Om jag är glad blir du glad..

Något som är underskattat är det här med att sprida glädje.
Det finns alldeles för mycket hemska o ledsamma saker i världen. 
Allt går inte lösa på en gång, men att smitta någon nära en med ett leende tar inte energi, det kan till o med ge.
Man blir glad av att ha glada människor omkring sig och en vän till mig påminde mig på ett lite annorlunda sätt om det idag.
Hon var lite besviken på mig.
Vilket tack o lov inte blev en jättegrej, jag bestämde mig för att jag skulle låta bli att verka negativ när jag besvarade hennes fundering.
.
Om jag inte kan tala om för henne om allt det som är positivt o bra i mitt liv, så blir det ju som om mitt liv är tråkigt o ledsamt. Om jag däremot säger det som får mig glad, så måste det ju göra henne glad, för jag blir ju glad när hon mår bra.
Positiva ringar på vattnet så att säga ;)
.
Positiva saker har det inte varit dåligt med idag kan jag säga. :)
Vaknade i sängen i Sommen o kände att det var sååå skönt att jag valde att köra milen igår kväll efter jobbet istället för att sova nära jobbet o sen åka hem.
Pendling tär på en kan ja lova o det är så skönt när man känner att man börjar hitta lösningar som minskar det som tär. Så nyvaken drar jag upp mobilen o lägger några ord på alla Wordfeud-spel jag har igång, mina motspelare måste tro jag gått under jorden efter att ha varit totalt inaktiv i över 2dar ;) haha så är det när man jobbar långa pass..
Då jag lagt på hälften av spelen ungefär hör jag nerifrån hur lilla Bus o min syster pratar, Bus undrar var Milli är... så de kommer upp för att väcka mig. Bättre start på morgonen är svårt att få!! :D
.
Ringde älsklingen o han kom ner o så grillade hela familjen med "mågapinnar"
( som mamma skulle sagt )
mysigt o mumsigt runt bordet o Bus håller låda som vanligt. :P
Drog oss hemåt ganska snart efter och tog gamla E4:an för att det skulle bli lite extra trevlig bilfärd. 
Skönt att kliva in hemma o känna att man får andas ut igen ett par dagar innan det bär iväg igen.
.
Hann med att fixa lite i Sommen oxå, gjorde om ett par berlocker jag köpt, till örhängen. Så nu har jag ett par converse-skor i miniformat i var öra :) Tyckte de blev fina, men skramlar lite för mycket ;) hehe
Får väl se hur mycket man använder dom, annars blir det väl o ändra, eller sälja dom :P hö hö...
.
Resten av kvällen blir luuuuuugn.. Ska njuta av att inte göra något
( =hänga på fejjan o klicka på onödiga spel ;P )
Imorn blir det att försöka göra lite ordning o så här hemma, skicka en o annan jobbansökning o hålla tummarna för att lönen kommer som den ska.. annars får jag ringa jobbet o kolla vad som hänt..
.
Glöm inte sprida glädje,
( skrev hon o kom på hur klyschigt det lät ;S )
för ju gladare Du är, ju gladare blir din omgivning :)
.
//Milli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0