Förståelse...

Det finns människor som man aldrig skulle ( vilja ) klara sig utan.
Människor som förstår precis hur man menar utan att man ens behöver förklara allt.
Jag har flera sådana personer omkring mig, o jag är så himla tacksam för det.
Någon förstår mig bättre än alla andra, någon förstår min jobbsituation, någon tredje förstår precis min frustration kring skolan.
Min moster är en sådan person.
Hon förstår utan att jag behöver förklara allt, hon lyssnar utan att jag behöver be henne.
Så många gånger som hon funnits där när jag var "ung o grön", det vågar jag inte tänka på ens.
Men jag tror att hennes förtroende för min förmåga och hennes tillit till att jag visste vad som var rätt o fel, trots att jag bara var 15bast, den gjorde skillnaden då.
Den gav mig förtroendet att lita till min egen förmåga.
Sen kan jag ångra lite att vi inte pratade kärlek o relationer då på samma sätt som nu, för det hade jag haft minst lika mycket nytta av då, om inte mer.
Men lätt att vara efterklok heter det ju ;)
.
Sitter alltså hos min moster ( + man ) o inväntar middag.
Finslipat på CV:t o ska iväg o lämna in det o hoppas på att få lite mera jobb framöver, på ett boende där det finns många underbara personer jag gärna lär känna.
Sommarvikarie där låter som ett drömjobb i mina öron just nu.
.
Hoppas även på att det ska plinga i mobilen o min arbetsledare på andra jobbet ska höra av sig med lite tider till mej framöver. Vill ju inte gå o slå dank för många dagar ;)
.
Imorgon tänkte jag att jag ska "göra slut" med skolan på allvar.
Känns som det är rätt beslut även att det kommer ge många bittra konsekvenser den dag ( om ) jag väljer att plugga igen.
Men det får jag helt enkelt ta då, går in i det med öppna ögon, så inga överraskningar denna gång.
Lite vemod över att det blev så här, det har jag absolut.
Men jag pallar inte att ha det så här.
Att åka till jobbet känns skönt o jag tar det med allt krångel som kommer, utan att det är några problem.
Men skolan ger ångest och jag kan inte somna kvällen innan jag ska dit.
Det är INTE värt det! :(
Usch... vill inte ens tänka på det, blir en pingpong-effekt i skallen av för- och nackdelarna......
.
Nej, med lite förståelse och lyhördhet kommer man nog långt.
Så nu ska jag fortsätta att njuta av tiden med en av mina "förståelse-personer" i livet ;)
Glöm inte att, det som är logiskt för dig behöver inte automatiskt vara det för någon annan.
.
//Milli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0