Arbetssökande

Suttit och svarat på frågor i en så kallad datorintervju. Tre sidor med frågor inför vad som kan tänkas bli en intervju till en vid behovstjänst som personlig assistent.
Det är väl inte så att det är SKITSVÅRT att få jobb idag?
Inte nog med att man ska göra en snyggt, bra och tydligt Cv, med meriter och personligt brev. 
Inte nog med att de flesta har olika åsikter om vad som ska vara med i dessa, de är ingen som helst garanti för att man ska kunna få en intervju.
För som jag nyss skrev, alla vill ju läsa olika saker i ett Cv.
Det man ska akta sig för överlag är väl ett stereotypt Cv.
Ett som ska passa alla jobb man söker, vilket istället blir ett som inte passar något.
Det är min åsikt. Mitt tips så att säga.
I övrigt tror jag att ju mer personligt istället för enligt modell man gör både meritlistan och brevet desto bättre.
För till o med på McDonalds vill man se vem personen bakom papperet är som man eventuellt ska anställa är.
Får hoppas mina svar i datorintervjun kan vara passande nog för att kunna komma på intervju hos arbetsgivaren.
Det är ju ett arbete som personlig assistent så personligheten spelar ju stor roll. :)
På gott och ont ;)
.
Det är inte lätt att stå i kategorin arbetssökande, inte ens om man har ett jobb redan. 
Eller på sätt och vis är det svårare. För varför ska jag ha ett till jobb när så många inte har något?
Tjjaa, kanske för jag anstränger mig mer? För jag är bättre lämpad för det? Eller för jag helt enkelt skulle göra jobbet bättre.
Sluta tycka synd om arbetslösa. Det är bara synd om de som verkligen försökt och ändå inte fått något jobb. Vilket jag har svårt att tro är så många som det ser ut att vara i statistiken. 
Jag har inte det jobb jag önskar, för jag har inte ansträngt mig hårt nog för att få det. Punkt!
Vilket självklart innebär att jag måste försöka MER!
.
Nu blir det nog att baka bullar... om jag nu har allt hemma, det vet man aldrig ;) höhö
.
//Milli

Kommentarer
Postat av: Tina

Hehehe låter lite som det PA jobbet jag sökte i Linköping som också var ett formulär man fyllde i med en massa frågor och därefter fick komma på intervju. hehehe...

2012-03-22 @ 06:21:17
URL: http://minlillabusunge.blogg.se/
Postat av: Milli

Får hoppas det inte är det jobbet då bara :P haha

2012-04-03 @ 22:23:13
URL: http://millismedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0