Vänd på det då!



Vissa dagar är man så där skönt positiv utan anledning.
Så läser man lite på den "blå siten", där alla skriver om ingenting..
Plötsligt känns det som att alla verkar ha en anledning att vara negativa....
• sjukdomar
• arbetslöshet
• förhållanden som tagit slut
• djur som dött
• ensamhet o gräl
o jag vet inte vad allt...
Så varför är jag då positiv utan anledning?
Jo, för det går ALLTID vända på det!

Visst fan har jag problem dagligen, små saker som egentligen inte kräver så mycket energi...
Som att jag återigen sitter o fryser o disken inte diskat sej själv idag heller :P
Men jag har även gått igenom en massa värre skit. Haft dagar då jag egentligen inte ens velat gå ur sängen för att allt är åt helvete.
Det som är häftigt är att man när man kommit från det skitstället inser hur lite som faktiskt krävdes.
Man klarade sig genom att ta en dag i taget o faktiskt göra något av den.
Min älskling sa det så bra för ett tag sen, "Se till o göra något du kan vara stolt över, o gör så varje dag"
Inte samma sak då självklart, utan en sak varje dag att vara stolt över. 
Om det sen är att gå en lång promenad eller att bara lyckas vika en trana i origami, det är upp till dig att komma på.
Det är ju DU som ska vara stolt över den sak du gjort!
Nu kanske du tänker, men vadå, jag har ju så mycket större problem än du, hur ska detta hjälpa mig?!
Okej, dina problem kanske för dig ser större ut än mina, men tänk då på att allt sånt är subjektivt. 
Mina problem är inte större än jag gör dom.
Jag tror inte livet slänger utmaningar på mig som jag inte klarar.
Eftersom jag bestämt mig för att se det så har jag redan innan jag sett vidden av utmaningen eller problemet bestämt mig för att jag kan klara det.
Alltså har jag rätt inställning från start.
Med det sagt vill jag poängtera att SJÄLVKLART har jag pissdagar då det känns som om jag inte klarar något, men då måste man göra just så här:
VÄNDA PÅ DET HELA!

//Milli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0