Voff, sniff, fniss

Hundvakt åt systers vulpa.
Dexter är en snäll vovve, för det mesta...
Just nu ligger han i en söthög bredvid mig o sover. 
Han var mindre snäll i natt, o vaknade, skakade sig, gnällde, gick ett varv.... o så snart man sa till honom gick han tillbaka till soffan o rullade ihop sig o sov vidare...
varken jag eller Rille var särskilt pigga imorse kan jag säga :/
Eftersom jag har en ledig vecka, så fick jag däremot lyxen att somna om, det fick inte min stackars älskling. Som dessutom inte var den som lovade att vara hundvakt.
Life is a bitch! ;) 
Jag o vulpa somnade om o sov länge.. lite för länge, men ändå.
Har haft hemmadag idag o diskat, städat o grejat lite.
Blivit en lång promenad o en kortare o snart får vulpa vakna så det kan bli kvällsturen.
.
Förresten, det här med hårfärg... är det verkligen så mycket bättre med toning än vanlig färg?
Mitt känns förvisso jävligt mjukt just nu... o topparna känns mindre kluvna.. men färgen är jag så lagom nöjd med... :/
Blev lite föör mörkt.... o så klart står jag framför spegeln, vinterblek o allt... o tanken slår mig... skulle kanske gjort ljusa slingor istället... o sen tonat med en ljus brun... så man ser så där solkysst ut...
Suckar lite åt färgen... o sen klippte jag luggen...
Resultatet? Mjae... det är väl tur att håret växer.. om man säger så..
.
Positiva Prutt är här ja, amen apselut.. hahaha
Förresten, hår kan bli för långt.. även om min karl inte håller med, så är det så. Mitt är FÖR långt just nu.. i vägen hele tin banne maej.. hö hö hö.. sämsta humorn idag.. ajjemän.
.
Imorn får bli en lika bra dag, som vädret varit idag.
Gärna liite varmare o liite mindre blåsigt, på tal om väder o så.. 
O om någon vet några bra sätt att strecha ländryggen o själv kunna massera den, KOMMENTERA!
För min gör ont!
.
Om jag kommit överens med färgen imorn kan det dyka upp ett foto, annars, nae... ;)
.
//Milli

Kommentarer
Postat av: Sandra

Toning menar du sån som bara håller några tvättar då?

Antar att det är snällare mot håret än pemanent färg, låter ju logiskt iaf ;)

Jag färgade håret mörkbrunt igår, börjar tröttna på det röda hehe..

2012-04-05 @ 12:42:21
Postat av: Milli

Toningen jag har håller upp till 28 tvättar, så jag räknade lite snabbt på det, den håller längre än vad det går mellan gångerna jag färgar. Utväxten blir inte alls lika synlig när man tonar.

När våren övergår i sommar ska ja nog slinga lite ljusare, men behålla det bruna. :)

2012-04-08 @ 18:24:35
URL: http://millismedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0